Mina sista ord till er.


Bono: Jag minns när jag såg dig första gången, du låg bland dina syskon under några stenar tillsammans med din mamma, som jag, Hanna och Kalle kallade Gullan. Du var så liten och söt. Din päls var skinande och vacker. Du var så rädd, du var mager. Jag minns hur vi snodde mat inne hos kossorna hos bonden i Simlångsdalen för att du skulle få i dig mat. Utan oss hade du inte överlevt. Du var så svag, men ändå så stark. Jag och Hanna bestämde att du skulle heta Bono, du blev döpt efter vår gud. Vi var helt säkra på att du var en kille, men det visade sig att du var en tjej senare. Jag minns när jag senare den sommaren kom hem, och du hade blivit så stor. Du var vacker! Jag minns hur sur jag blev för att mamma och Jerry började kalla dig Jansson, du hette ju Bono! Jag minns när du födde Bruce, sådan stolt mor du var. Du ville aldrig lämna din son, du var en god mor. Sen började du må dåligt, du drog dig undan, du slutade äta, du blev så himla smal och benig, glansen i pälsen försvann. Nu är du borta, och jag ångrar så att jag inte tog farväl av dig. Men jag kunde inte, jag var för svag. Men jag hoppas och tror att du förstår. Du kommer få det bra i himlen. Nu slipper du lida. Ta väl hand om dig, vi ses i framtiden! Jag saknar dig.

Bruce:
Jag minns att jag låg en onsdagskväll och kollade på Grey's Anatomy när du kom till liv. Du var så liten, söt, oskyldig, hjälplös och fin. Jag var snabb med att bestämma att du skulle heta Bruce (döpt efter Bruce Springsteen). Du växte snabbt upp, och fick sedan en broder, Raffe. Ni har haft så många fina dagar tillsammans, och trots att du var 3 veckor äldre än honom hade du ingen chans, han vann alltid när ni brottades. Du hade samma tunna kropp som din mamma (Bono/Jansson), långa bakben och en stor mage. Du såg helt crazy ut, men du var så söt, unik och kärleksfull, samtidigt som du var så himla galen. Häromkvällen när jag inte kunde sova för att gamla minnen dök upp i mitt huvud tog jag in dig på mitt rum. Du slickade bort mina tårar och la din tass mot min kind. Det var som du förstod vad jag genomgår, du tröstade mig. Du fanns där för mig. Och det är jag evigt tacksam för. Jag kommer sakna dig så himla mycket, vem ska nu torka mina tårar och klappa mig på kinden? Jag minns när Hanna kom hit för någon vecka sedan och du somnade i hennes påse (värt att tillägga: systembolgaspåse = magen är alltså en ölmage!), du älskade den. Jag minns när Jim kom hit och stoppade i händerna i påsen och busade med dig och Raffe. Så glad du var, du var helt tokig! Jag lovar att ta hand om din bror, och han hälsar från min säng att han också saknar dig. Vi glömmer dig aldrig. Jag saknar dig.

Det var mina sista ord till er. Nu ska jag försöka få stopp på tårarna och krypa ner under täcket. Tänk att en sån här sak kan knäcka en helt totalt. Vila i frid Bono & Bruce!

Xoxo.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan! :)

det är väligt lite deltagande i min tävling just nu och jag kan inte avsluta den om jag inte får fler som vill delta! Skulle du vilja hjälpa mig och samtidigt ha chansen till att vinna handgjorda smycken? :) http://cajsa1.webblogg.se/2009/august/tavling-pagaende.html#comment

Skulle betyda massor! :D

kramar! xx Cajsa

2009-08-11 @ 00:58:16
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Joakim.

ahw, rest in peace :( beklagar <3

2009-08-11 @ 03:59:51
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Terese

Fin blogg :)

Följa varandra på bloglovin?

2009-08-11 @ 13:38:33
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: Michelle

Åh, stackare. Hemskt ju. Jag är absolut en djurvän och framförallt katter då jag själv har en sedan jag fyllde 5 :)<3 Jaa, du läste ju på facebook igår att han lyckligtvis kom hem efter att ha varit borta ett par dagar, ;)



Men, Vila I Frid Bono & Bruce!

2009-08-11 @ 17:07:49
URL: http://michellepettersson.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen

Hejsan, tänkte bara påminna er om min nya C-walk/dans video i det senaste inlägget och att jag vill ha just DIN åsikt! :)



http://mizthanguyen.blogg.se/2009/july/every-night-until-we-reach-our-goal.html#comment

2009-08-11 @ 20:37:46
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen

Hejsan, tänkte bara påminna er om min nya C-walk/dans video i det senaste inlägget och att jag vill ha just DIN åsikt! :)



http://mizthanguyen.blogg.se/2009/july/every-night-until-we-reach-our-goal.html#comment

2009-08-11 @ 21:29:34
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Hannni <3

Jag kommer att sakna dem så mycket!

Lilla vackra Bono! Hon var så mager när vi hittade henne och blev sedan så vacker efter att ni tagit med henne hem. Jag kommer ihåg första gången jag kom hem till er efter att ni hade tagit med er Bono hem. Så stor och bra hon såg ut! Och så sist gång jag kom så såg hon helt förstörd ut! Mager och hennes päls var helt fet och äcklig! Och även fast jag kommer att sakna henne så hoppas jag och jag vet att hon har det bättre där hon är nu! R.I.P Bono!

Och söta lilla Bruce! Jag hade aldrig träffat honom när jag kom till er sist gång. Men jag kommer ihåg vad jag gillade honom! Jag kommer ihåg hur han pep när raffe brottade ner honom. Jag kommer ihåg hur förvirrad han blev när Jim busade med min plastpåse. Jag kommer ihåg när han somnade i den. Och jag kommer ihåg hur jag ville ta med mig honom hem. Och hans roliga och ovanliga kropp gjorde honom bara ännu sötare. Och den magen! Den magen var precis som Bonos! Den blev större varje gång han fick mat i sig! Han såg så rolig ut!

Jag kommer att sakna den lille krabaten så mycket1 Men det känns som en tröst för mig att veta att han har sin mamma med sig! Han är inte ensam!

R.I.P Bruce

Jag fattar inte hur man kan sakna katter så mycket! Men på nåt sett så passerar minnen när man tänker på dem! Bono, henne hittade vi i Simlångsdalen! Vi älskade verkligen den katten! Vi ville verkligen att den skulle må bra! Och när hon fick Bruce... Jag blev så himla glad!

Även fast de är katter så har jag älskat dem och jag älskar dem forfarande. Och när man förlorar någon som man älskar så blir man knäckt! Så jag förstår dig Patricia! Jag känner likadant!

2009-08-12 @ 00:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0